بهترین هدست های گیمینگ در بازار ایران [بهمن ماه ۱۴۰۰]

بازدید: 1394 بازدید

هدست گیمینگ از آن دسته محصولاتی است که حداقل دو سه سال مهمانمان خواهد بود؛ پس باید با توجه به هزینه‌ای که می‌کنیم، بهترین گزینه را بخریم. در این مقاله بهترین هدست های گیمینگ بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

برای گیمرها، چه گیمرهای کامپیوتر، چه کنسول‌های بازی، هیچ سیستم صوتی یا اسپیکری نمی‌تواند جای هدست را بگیرد. اگر می‌خواهید در بازی موردعلاقه‌تان غرق شوید، چاره‌ای جز استفاده از هدست‌های گیمینگ ندارید.

مثل همه‌ی لوازم مخصوص بازی، هدست‌های گیمینگ هم قیمت زیادی دارند. طبیعتا همه‌ی ما دوست داریم که یکی از مدل‌های چندین میلیون تومانی ریزر، استیل سریز، هایپر ایکس یا سونی را داشته باشیم؛ ولی خرید چنین هدست‌های لوکسی برای اکثرمان امکان‌پذیر نیست. در مورد هدست گیمینگ هم مثل سایر گجت‌ها، انتخاب‌های زیادی در بازار وجود دارد. تنوع هدست‌ها در بازار از گوشی موبایل یا لپ‌تاپ هم بیشتر است؛ چراکه شرکت‌های بی‌نام‌ونشان چینی هم مدل‌های زیادی را وارد بازار کرده‌اند که با ظاهر جذاب و LED-های رنگارنگ، کاربران را گول می‌زنند و به سمت خود می‌کشند.

همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، هدست گیمینگ جزو آن دسته محصولاتی است که حداقل دو-سه از آن استفاده می‌کنیم؛ بنابراین چه بهتر که مدلی باکیفیت را، چه از نظر کیفیت ساخت، چه از نظر کیفیت صدا تهیه کنیم. در ادامه، بهترین هدست های گیمینگ موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

رپو مدل VH310

رپو که در ساخت لوازم جانبی اقتصادی کامپیوتر، نامی برای خود دست‌و‌پا کرده است، کیفیت خوبی را به همراه قیمتی مناسب در اکثر محصولاتش لحاظ می‌کند. هدست رپو مدل VH310 با صدای فراگیر ۷٫۱ کاناله‌ی مجازی، نورپردازی RGB، دکمه‌ای برای کاهش یا افزایش حجم صدا، بدنه‌ای نسبتاً مقاوم و البته سبک به‌همراه میکروفون جمع‌شونده از حداقل ویژگی‌های یگ هدست گیمیگ خوب بهره می‌برد. سربند این هدست فلزی است؛ اما روکش پلاستیکی نرمی روی آن کشیده شده که اذیتی برای کاربر ندارد؛ ضمناً هدست VH310 از اتصال سیمی با رابط USB بهره می‌برد.

رپو VH700

اگر می‌خواهید حداکثر یک میلیون تومان برای خرید هدست گیمینگ هزینه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که VH700 رپو را تهیه کنید. صرف از نظر نورپردازی RGB زیبا، VH700 کیفیت صدای خوبی دارد و می‌تواند صدای ۷٫۱ کاناله‌ی فراگیر را شبیه‌سازی کند. از امکاناتی که هدست VH700 رپو را به بهترین انتخاب در بازه‌ی قیمتی یک میلیون تومان تبدیل می‌کند، می‌توان به درایورهای ۵۰ میلی‌متری، طراحی زیبا و بدنه‌ای باکیفیت در آن اشاره کرد. این هدست سیمی است و رابطی از نوع USB دارد که آن را برای اتصال به کامپیوتر، لپ‌تاپ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و دیگر دستگاه‌های مبتنی بر درگاه USB مناسب می‌کند.

ریزر مدل BlackShark V2 X

هدست گیمینگ ریزر مدل BlackShark V2 X از کیفیت فوق‌العاده‌ و امکانات متنوعی بهره می‌برد. پشتیبانی از صدای فراگیر ۷٫۱ کاناله، دکمه‌ی تنظیم حجم صدا، درایور ۵۰ میلی‌متری تیتانیومی، وزن سبک با حدود ۲۴۰ گرم، قسمت گوشی با طراحی چرمی و میکروفون نویز کنسلینگ از امکانات بسیار خوب هدست گیمینگ ریزر هستند؛ ضمناً رابط بلک شارک V2 X از نوع ۳٫۵ میلی‌متری است.

هایپر ایکس Cloud Alpha

هایپر ایکس کلاد آلفا بدون شک یکی از بهترین هدست‌های گیمینگ در رده‌ی سه میلیون تومان است. بدنه‌ی خوش‌ساخت و تمام فلزی کلاد آلفا به شما اطمینان می‌دهد که بتوانید سال‌ها از آن استفاده کنید و همیشه هم همراهتان داشته باشید. مثل کلاد استینگر، کلاد آلفا هم سَری‌هایی با بالشتک چرمی و بی‌نهایت نرم دارد تا بتوانید ساعت‌ها بدون خستگی از هدست استفاده کنید. با اینکه هدفون کلاد آلفا امکان تولید صدای فراگیر ۷٫۱ کاناله را ندارد، ولی صدای ۲٫۱ کاناله را با بیس زیادی تولید می‌کند تا بتوانید همه شلیک‌های بازی را با تمام وجود احساس کنید.

ریزر مدل Barracuda X

هدست گیمینگ ریزر مدل Barracuda X، با امکان اتصال بی‌سیم و سیمی با جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، صدای فراگیر ۷٫۱ کاناله، میکروفون جداشونده با قابلیت حذف نویز، درایورهای ۴۰ میلی‌متری و کیفیت ساخت بسیار خوب، ارزش خرید بسیار بالایی در رده‌ی قیمتی حدود ۴ میلیون تومان دارد.

استیل سریز Arctis 5

آرکتیس 5 مدل میانی از سری آرکتیس و مدل پیشرفته‌تر آرکتیس 1 محسوب می‌شود که علاوه‌بر همه خوبی‌های آرکتیس 1 مثل طراحی و کیفیت ساخت عالی، مواردی همچون راحتی استفاده و ارگونومی گوشی‌ها و توانمندی میکروفن در حذف نویز را ارائه می‌دهد؛ آرکتیس 5 پیشرفت‌های چشمگیری تجربه می‌کند که برای نمونه می‌توانیم به دسترسی به نسل دوم فناوری صدای فراگیر DTS:X، تنظیمات جداگانه برای تک‌تک بازی‌ها، تنظیمات کامل برای اکولایزر صدا و میکروفن پیشرفته ClearCast اشاره کنیم. در نظر داشته باشید با اینکه استیل سریز Arctis 5 را می‌توانید به کنسول‌های بازی هم متصل کنید؛ ولی دیگر از امکانات پیشرفته مثل تنظیمات اکولایزر خبری نیست.

منبع : زومیت

در آخر باید عنوان کنیم که اگر میخواهید یک هدست یا هدفون با کیفیت عالی تهیه کنید میتوانید سری به سایت یا پیج اینستاگرامی عصر نوین بزنید و یک هدفون با قیمت مناسب تهیه کنید.

مطالعه بیشتر